הסתיו בפתח, זה הזמן לתת דישון נוסף בדשאים ולהעלות את גובה הכיסוח בדרגה אחת, לא נשנה את כמות ההשקיה עדיין עד לבוא הגשם אלא אם כן יתאחר. זה גם הזמן לריסוס אחרון נגד מזיקים לכל מי שמשתמשים בדורסבן/רדומיל/קונפידור , ולא לישקוח משהוא נגד ארצבים כמו ספסן.

עצי הדר וסוב טרופיים אחרים (מנגו, אבוקדו, ליצ'י…) נוטים לסבול במיוחד ממחסורי מים בסתיו, רצוי להקפיד על ההשקיה ואפילו להוסיף מים אם ניתן להפריד בין הקווים של עצי הפרי,  לבין שאר הגינה.

בין התסמינים הנפוצים לסבל יש את הופעת האקרית המזרחית ותופעה הנקראת "יבושת סתווית" המתבטאת בנשירת העלים (יכול להיות שכל העלים ינשרו) העצים לא מתים מתופעה זו אבל יתאוששו רק באביב ותיתכן פגיעה בכמות הפרי. לצורך מניעת התופעה יש כאמור לעיל להעלות את כמות המים בימי שרב בייחוד אם כבר חוויתם תופעה זו בשנים קודמות.

פקעות: בכדי לקבל שפע של פריחה מהפקעות והבצלים הנמכרים במשתלות יש לשתול אותם כבר במהלךספטמבר אוקטובר, ברוב הגינות נדרשת השקיה נוספת אם אין כזו בשטח השתילה, עד לבוא הגשם וגם בימים היבשים שבין הגשמים בתחילת החורף. לא כדאי לחכות לקניות מבצעים בסוף עונת המכירה של הפקעות זה בדרך כלל מאוחר מדי.

בכדי להכין את השטח לשתילת הפקעות יש לנקות צמחיה מהעונה הקודמת (חד-עונתיים. עשבים וכו'). אין לרסס במונעי נביטה שטח שיועד לפקעות ובצלים, זה פוגם בהצלחתם להנץ ואף הורג חלק מהסוגים לגמרי.

אם כבר החלטתם להכין את השטח כמו שצריך, כדאי מאוד להפוך את האדמה, להוסיף קומפוסט לאדמה ולהשקות ביסודיות לפני השתילה.

צבעונים בדרך כלל לא עולים יפה באזורים החמים אך המגוון עדיין רב : פריזיות, כלניות, נוריות, סייפנים (גלדיולות), שושן צחור, שושן פסחא, רקפות, ספרקסיס, ועוד כמה שבוודאי פרחו מזכרוני.