בחירת צמחים לגינה:
במהלך 100 השנים האחרונות הובאו לארץ סוגים רבים של צמחים, חלקם לא ממש התאים לאקלים הארץ למרות יופיים.

רוב הצמחים שנראים טוב בגינות פרטיות, בעיקר באזור שלנו, הם צמחים שנקראים בשפה המקצועית "חסכני מים", או בלשון ה"עם" "אוסטרלים". הצמחים האלה הגיעו לארץ מאזורי אקלים הדומים לשלנו דוגמת מדבריות מכסיקו, דרום אפריקה, דרום הודו ואוסטרליה. אלו צמחים עם דרישת מים נמוכה, גם אם לא נשקה אותם מספיק הם עדיין, ברוב המקרים יראו טוב או סביר ולא ימותו (דבר שנכון רק לגבי צמחים מבוססים ולא לגבי שתילה חדשה). בין הצמחים הללו ניתן למצוא כמעט את כל הצורות, הצבעים והגדלים שאנו נדרשים להם בגינה. אם נקפיד לבחור את הצמחים הנכונים, נעבוד פחות, נשקה פחות ונהנה יותר.

הבעיה העיקרית של האדם מן הישוב אשר אינו בקיא בסוגי הצמחים השונים היא הרמה המקצועית הנמוכה של הרבה ממשתלות המכירה וחוסר במידע אמין, גם לגבי גודל סופי של הצמח וגם לגבי דרישות הצמח.

משרד החקלאות הוציא רשימת "צמחים חסכני מים" המדרגת את צמחי הגינון בארץ מרמה 1 ועד רמה 3 כאשר ההמלצה היא לרמה 3. מי שגולש באינטרנט ודאי שיוכל למצוא את הרשימה הנ"ל ובכל מקרה יוכל לבדוק כל צמח לגופו, שוב, לפי אזורי מוצא גיאוגרפים. (אם אוכל אנסה למצוא רשימה זו ולהפיצה לכל דורש).

רשימה לדוגמא של צמחים פחות מוכרים אשר כן נמצאים ברוב משתלות המכירה אשר הם בעלי מופע מרשים והנם חסכני מים ברמות 2-3:

לקופיליום על כל סוגיו, יסמינים, הליוג'ין על כל סוגיו, המליה מבודרת, לוגוסטרמיה, הדסים, יתרופיות, קליסטמונים, עוקץ עקרב מכסיקני, טרכלוספרמון, בן עוזרר, דורנטות, דרדרים, חבושיות, דיאטס, אלימוס מכחיל וכדומה.

עצים: מיישים, אלביציות, קליסטמון, ארצישראלים (אלונים, אלות, עוזררים, כליל החורש), עץ הינבוט, פלטופורום (שילטית מסופקת) וכדומה.

הרשימות הנ"ל אינן ממצות ואינן מחויבות אלא רק לשם דוגמא ובכדי שתדעו מה לשאול במשתלות.

ושוב: זמנים מומלצים להשקיה בתנאי שמערכת ההשקיה תקינה ומתוכננת באופן סביר (בסיס לחישוב: בסוף היום או השבוע, צריך להסתכל אם הגינה נראית טוב).

טפטוף – עד 3 פעמים בשבוע למשך כשלוש עד ארבע שעות.

דשא – עד 3 פעמים בשבוע עד 45 דקות לכל השקיה.

הזמן הכולל לכל אחד מסוגי ההשקיות חייב להישמר, כלומר, 9-14 שעות טפטוף בשבוע, גם אם תחליטו לחלק את מספר הפעמים בצורה שונה .                                                  דן בכר – מנהל משתלת שפם – בעל 30 שנות נסיון בתחום הגינון

משתלת שפם, משתלה בגליל הממוקמת ברמת כורזים אשר בכניסה לאצבע הגליל, המשתלה מתמחה ביצור וגידול מגוון רחב של צמחי הר גבוה, איריסים, צמחי ארץ ישראל ואקזמפלרים ובמגוון גדול של גדלי עציצים.

המשתלה ממוקמת כ- 500 מטרים מהכניסה לישוב הקהילתי כרכום סלולרי: 052-4358914, פקס: 04-6860694