בריכות נוי

מה חייב ליהיות בבריכת נוי כדי שתיהיה יפה ומתפקדת:
מים– איכות המים ניקבעת בעצם ע"י האיזון בין הצמחים ובעלי חיים הנימצאים בבריכה אבל אין דרישה לטיפול מיוחד במים ששמים או מוסיפים לבריכה .
אטימה – ניתן היום ליקנות מה שניקרא פלסטיק מאגרים בעובי שמתחיל בעובי 0.5 מ"מ וחומרים דומים איתם ניתן ליבנות כימעט כל צורה שתעלו על דעתכם, דעו שאפשר לחתוך ולהדביק ולא רק לקפל, חשוב שבקצה הפלסטיק יהיה שטח מת שימנע מהמים לעלות בחוק הנמיות וליגלוש החוצה, מקובל מטעמים אסטתים להקיף את קצה הפלסטיק באבן מידרך או עץ אבל מירווח חייב ליהיות. טיפ קטן ניתן להישתמש בבלוק 10 או 7  מיתחת לפלסטיק כדי לקבל דפנות יציבים.
חצץ – בכל בריכה חייב ליהיות חצץ מיסוג כל שהוא ( יכול ליהיות טוף דק. חלוקי נחל גודל 1 או 2 , אבן גרנוליט, חול, חצץ "סומסום" שחור או לבן וכו' ) תפקידו ליקלוט את החומר האורגני שמגיע לבריכה ולעצור את התנועה שלו במים ועם הזמן ליגרום לתהליך קומפוסטציה מימנו יחיו הנימפיאות וליפעמים גם צמחים אחרים אבל בלי חצץ אי אפשר לגדל נימפיאות ואי אפשר להגיע לבריכה בריאה.
עומק –
העומק המקובל של בריכות נוי הוא בד"כ 40 עד 80 ס"מ אבל אפשר אחרת, עד 10 ס"מ ויותר מ 80 ס"מ. ככל שהמים עמוקים יותר, יותר קל להגיע למים צלולים ונקיים, שימו לב שרוב הנימפיאות לא יחיו מעבר ל 1 מטר עומק והן יעדיפו עומק של 20 עד 80 ס"מ  אפשר בהחלט להחזיק בריכה בעומק של 20 ס"מ ואפילו פחות ולגדל בה נימפיאות ויקינטון מים ואפילו דגים. בגידול נימפיאות הרבה פעמים מגדלים בבוץ ואין מים מעל.

מה אפשר ולא חייבים שיהיה בבריכה:

פילטר הוא בהחלט אפשרות לא חובה, מה שיגרום למים ליהיות צלולים הם "צמחים מחמצנים" בעיקר יקינטון מים ש"יקחו" מהמים את עדפי הדשן שנוצר , שימו לב שהמנורת uv עלולה ליגרום ל"עודף" ניקיון מה שיגרום לצמחים למות ואם שואלים אותי עדיף שלא תיהיה מלחתחילה, הרבה פעמים אמרתי לאנשים לכבות את המנורה ואז הבריכה קמה לתחיה, את הצינור שאיבה צריך לשים קצת מעל לגובה החצץ כדי שלא יסתם ולא ישאב את החומר שהיצטבר בתוך החצץ.
מיזרקה – בהחלט אפשר גם ליקנות לבד ולהתקין זה מאד פשוט, יש בחנוית כמו "הגרעין" ו"טרופיקל פיש" גם מיזרקות קטנות וזולות שיעשו את העבודה, אל תיתפתו למערכות יוקרה ההפרש במחיר בד"כ לא שווה את זה אלא אם אתם בונים בריכה גדולה (4 על 4 מטר ומעלה) ואז אין ברירה.
פסלים –  בארץ התרבות הזו לא כלכך מפותחת אבל בהחלט כדאי לחשוב על אלמנט "דומם"

דן בכר